Jest to gra matematyczna w fajnym, bajowym klimacie. Jest to druga część popularnej gry, która ukazała się kilka lat wcześniej. W tej części tytułowe królewny wraz z pomocnikami wyruszają na ratunek książąt. To, ile z nich należy uratować zależy od ilości graczy. Gracz, który pierwszy uratuje wymaganą liczbę książąt, wygrywa.
oczywiście, nie będzie to takie łatwe, bowiem jak w prawie każdej przygodzie i wyprawie czekają nas przeciwności i wyzwania. Nie inaczej jest tutaj. W grze będziemy spotykali przeciwników np. czarownice lub dzikie krasnale, którzy będą nam utrudniać osiągnięcie celu. Będziemy mieli również sojuszników. Tu jednak uwaga - bowiem ich obecność będzie zależna od ułożenia równań za pomocą dostępnych kart z cyframi. Można więc stworzyć działanie matematyczne z mnożeniem, dzieleniem, dodawaniem i odejmowaniem.
Zagrywając karty do swojego królestwa będziemy aktywować akcje natychmiastowe, pozwalające m.in na zamienianie kart na stole lub zabieranie ich innym graczom. Chcąc uratować książęta, musimy nie tylko budzić królewny, ale też znaleźć pasujących do nich pomocników, skrywających się w lesie. Gra ma piękną, bajkową szatę graficzną. Świetnie sprawdzi się jako walor edukacyjny szczególnie dla dzieci szkoły podstawowej. Może być bardzo użyteczna również w szkole jako uzupełnienie lekcji, a także jako gra rodzinna.
Informacje o grze:
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 20 minut
Projektant: Miranda Evarts
Zawartość pudełka: 94 karty, 6 rycerzy z podstawkami, kość, instrukcja
Grę można zamówić poprzez stronę wydawnictwa Rebel.pl - TUTAJ
SEA STAX
Sea Stax należy do rodziny gier jednoosobowych. Uczy myślenia logicznego i strategicznego. To świetny pomysł ćwiczenie zdolności umysłowych. Polega ona na umieszczaniu morskich stworzeń na wskazanej na karcie przestrzeni. W grze mamy różne poziomy trudności, co sprawia, że gra jest dla osób w różnym wieku. Będą się przy niej dobrze bawić zarówno dzieci od lat 7, jak i starsze. Dorośli również powinni spróbować swych sił. Emocje gwarantowane! Wyzwań jest aż 48. Podsumowanie zasad gry można więc podsumować w trzech krokach? 1. Wybierz układankę. 2. Przygotuj stworzenia. 3. Ułóż je w taki sposób, żeby zmieściły się na określonej przestrzeni. Aby dodać elementu emocji i rywalizacji można układać stworzenia morskie na zmianę, np. na czas.
Morskie stworzenia mają różne kształty i rozmiary, więc by rozwiązać wszystkie zadania, konieczne będzie przemyślane gospodarowanie przestrzenią. W pudełku dostępne są również rozwiązania zadań (by nikt nie mówił: "Nie da się tego ułożyć" :)