wtorek, 23 stycznia 2024

Recenzje planszówek: Jednym palcem oraz Velonimo

JEDNYM PALCEM

To gra imprezowa, która porwie każde towarzystwo. W jej trakcie gracz musi przewidzieć reakcje pozostałych graczy i zdobyć jak najwięcej kart. Musi to jednak zrobić przy użyciu jednego palca. 

Będziemy więc w grze obstawiali i wywoływali innych do działania. Będziemy próbowali pokrzyżować szyki przeciwnikom, korzystać ze specjalnych zdolności kart i zbierać jak najwięcej punktów. Najkrócej mówiąc, gra polega na odgadywaniu. 

Wygląda to następująco: Pierwszy gracz odkrywa pierwszą kartę ze stosu i kładzie ją obok stroną z przyciskiem. Następnie każdy uczestnik kładzie palec wskazujący na karcie przycisku. Pierwszy gracz mówi na głos liczbę od 0 do liczby palców położonych na karcie. Następnie wszyscy uczestnicy natychmiast unoszą swoje palce albo zostawiają je na karcie. 

Jeśli na karcie jest tyle palców, ile pojawiło się w wezwaniu pierwszego gracza, cel został osiągnięty! Jeśli nie – gracze ponownie kładą swoje palce na przycisku, a pierwszym graczem zostaje kolejna osoba. 

W zależności od rodzaju przycisku, po osiągnięciu sukcesu pierwszy gracz może skorzystać z innej zdolności specjalnej. Zabawa trwa do wyczerpania talii przycisków. Wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej kart.

Gra zapewnia wiele zabawy, jest nieduża, można więc ją schować do kieszeni i grać podczas podróży w pociągu lub jako rozgrzewka podczas spotkań towarzyskich lub rodzinnych. Jest banalnie prosta i jeśli chcesz pograć w coś, co nie wymaga wiele wysiłku intelektualnego, ale zapewnia sporo śmiechu, ta gra dobrze się sprawdzi. Gra jest ładnie wydana. Grać może 2-5 osób od 8 lat. Rozgrywka trwa ok. 10 minut. 

Zawartość pudełka:

- 30 kart przycisków
- 2 karty pomocy
- instrukcja

Grę można zamówić poprzez stronę wydawnictwa Rebel.pl - TUTAJ




VELONIMO: ZWIERZĘ NA ROWERZE

W grze bierzemy udział w wyścigu kolarskim, w którym musimy zwyciężać poszczególne etapy. Dzieje się to, poprzez jak najszybsze pozbywanie się kart z ręki. Nie jest to jednak proste. Potrzebna będzie analiza i trochę sprytu. 

Na początku gry każdy gracz dostaje 11 kart. Po kolei kładziemy je na środek stołu w taki sposób, aby każda kolejna karta była wyższa od położonej przez poprzedniego gracza. Możemy jednak kłaść jednocześnie zestawy kart, łącząc je jednakowym kolorem lub cyframi. Zatem musimy podejmować strategiczne decyzje. Możemy spasować, wówczas runda przechodzi na kolejnego gracza. Jeśli każdy z graczy spasuje, wówczas ten, który położył ostatni, wygrywa atak. Zatem od nas zależy to, w jaki sposób przemieścimy się w wyścigu kolarskim. Musimy wybrać odpowiedni moment zarówno na atak, jak i na odpoczynek. Warto niekiedy najlepsze karty zostawić na końcową część wyścigu.

W grze walczymy o trykot w marchewki, który zapewnia 10 dodatkowych punktów. Gra składa się z 5 rund, które odpowiadają różnym etapom wyścigu kolarskiego. 

Gra jest prosta. Bardzo szybko nauczymy się zasad i będziemy chcieli się pościgać w wyścigu kolarskim! Kluczem do sukcesu będzie owo łączenie kart w odpowiednie kombinacje oraz podejmowanie decyzji, na jakim etapie wyścigu wysunąć się na prowadzenie. 

Gra jest ładne wydana. Grafiki to nie są jedynie cyfry, lecz zwierzaki jadące na rowerach. To świetna gra towarzyska i rodzinna, ucząca planowania i strategii. Przypomina nieco grę karcianą w Makao, w której również ścigamy się w pozbywaniu się kart. Jest to gra dla 2-5 osób w wieku od 7 lat. Cała rozgrywka trwa 30-40 minut. Polecam. 

Zawartość pudełka: 
- 56 kart 
- notes punktacji 
- instrukcja 

Grę można zamówić poprzez stronę wydawnictwa Rebel.pl - TUTAJ