wtorek, 7 grudnia 2021

Disney Villains: Zlot Złoczyńców i Maskarada - recenzje gier

DISNEY VILLAINS: ZLOT ZŁOCZYŃCÓW

Jest to gra blefu i dedukcji. Jej atrakcyjność polega na tym, że gracze wcielają się w czarne charaktery z bajek Disney'a. Paradoksalnie, nie stanowią oni jednej siły, lecz walczą między sobą o to, kto przejmie kontrolę nad światem. Mamy więc w grze drużynę siewców chaosu oraz intrygantów. Grę prowadzi narrator, zaś rozgrywka składa się z ery dnia i ery nocy. Celem jest wyeliminowanie z rozgrywki wszystkich graczy przeciwnej drużyny. 

Na tle innych gier z elementami blefu i dedukcji jest to gra prosta, szybka, a atrakcyjności dodaje jej fakt, że gramy postaciami, które dobrze znamy z książek lub telewizji. Każda z ról jest ciekawa, niepowtarzalna i można przy niej dobrze się bawić. 

Podczas gry jest dużo emocji, ale i zabawy. Zasady są proste i w grę mogą grać dzieci już 8-9 letnie. W grę można grać w gronie rodziny lub znajomych. Potrzebujemy do niej minimum 6 graczy. 

Zawartość pudełka i informacje o grze: 
40 kart 
instrukcja 
wprowadzenie 
gra dla 6 - 12 osób 
wiek: od 10 lat 
czas: ok. 30 minut

Grę można zamówić w sklepie wydawnictwa Rebel.pl - TUTAJ


MASKARADA

Maskarada to imprezowa (choć nie tylko) gra blefu i strategii, w którą może grać nawet 12 osób. Jest to nowa wersja klasycznej gry Maskarada, z tą różnicą, że tutaj mamy inne grafiki kart i kilka możliwości usprawnienia scenariusza. Zasady gry w zasadzie nie różnią się od poprzedniej wersji.

Gra mieści się w niewielkim pudełku, karty są opatrzone estetycznymi rysunkami. Prócz kart w grze znajdziemy monety oraz planszę sądu. Przed rozgrywką każdy z graczy otrzymuje swoją kartę postaci, jednak nie może jej podejrzeć, oraz sześć monet. Każda postać posiada charakterystyczną dla siebie umiejętność.  

Wykonując ruch gracz może wykonać jedną z trzech rzeczy: sprawdzić swoją tożsamość, dokonać zamiany swojej karty z inną osobą lub ogłosić jaką jest postacią. Jeśli zdecydujemy się na zamianę, wówczas bierzemy swoją kartę postaci oraz kartę innego gracza, mieszamy je pod stołem i oddajemy przeciwnikowi jedną kartę. Możemy w ten sposób zostawić stan jaki był przed tą akcją lub zamienić się postaciami, ale o tym wiemy tylko my.

Gdy decydujemy się na ogłoszenie własnej tożsamości, dowolny 
przeciwnik może zakwestionować ten fakt. Jeśli nikt się na to nie zdecyduje, wówczas deklarujący wykorzystuje umiejętność swojej postaci. Jeśli ktoś podważa prawdziwość zdania deklarującego gracza, wówczas wszystkie osoby biorące udział w sporze ujawniają swoje postacie. Gracz, który mówił prawdę używa zdolności, natomiast blefujący tracą po jednej monecie. Celem gry jest zgromadzenie 13 monet. Gracz, który uczyni to jako pierwszy - zwycięża.

Gra dobrze się sprawdza nie tylko w rozgrywce dla dużej ilości graczy. Im mniej graczy, tym mamy w niej więcej elementów taktyki. Wówczas łatwiej jest o analizę dotyczącą tożsamości postaci przeciwnika. Przy dużej ilości graczy zmiany tożsamości następują szybko. W jednym ruchu gracz sprawdza swoją postać, by w następnym przeciwnik dokonał potencjalnej zamiany. W tej grze nie da się niczego zaplanować i realizować wcześniej przyjętej strategii. Poprzez to Maskarada jest ciekawa i oryginalna, a przy okazji wywołuje dużo śmiechu i emocji. 

Zawartość pudełka i informacje o grze: 
17 kart masek 
105 żetonów monet 
plansza sądu 
wypraska banku 
9 kart scenariuszy 
6 kart pomocy 
instrukcja 
ilość graczy: 4-12 osób 
wiek: od 10 lat 
czas: ok.30 minut

Grę można zamówić przez stronę wydawnictwa Rebel.pl - TUTAJ