GRA POZORÓW
"Gra pozorów" opiera się na efekcie Johna Ridleya Stroopa, psychologa, który odkrył, że nie wszystko jest takie, jakie się wydaje!
Wszyscy gracze kładą karty równocześnie. Dobierając kolejne karty ze swojego stosu staramy się jak najszybciej znaleźć jakąś pasującą do karty leżącej na środku stołu. Na ręce można mieć dowolną ilość kart dobierając je z własnego stosu. Dołożyć możemy kartę, która ma na sobie słowo zapisane w sposób wymagany przez treść słowa na karcie ze środka stołu. Oznacza to, że musimy zwracać uwagę na treść wyrazu na stole (a nie np. kolor). Jeśli np. na środku jest karta z zielonym słowem rude, to ignorując całkowicie kolor tego słowa, szukamy wyrazu napisanego rudym kolorem. Jeśli małymi literami napisane jest słowo "wielkie", to szukamy wyrazu napisanego WIELKIMI literami itd.
Łatwo będziemy się nabierać na słowa na kartach.Wygrywa gracz, który jako pierwszy odrzuci wszystkie karty ze swojego stołu. Gra przebiega bardzo szybko i dynamicznie. Jedna rozgrywka może trwać 2-3 minuty. Jest wciągająca. Dla bardziej wymagających graczy ma wariant trudniejszy i zaawansowany.
Wszyscy gracze kładą karty równocześnie. Dobierając kolejne karty ze swojego stosu staramy się jak najszybciej znaleźć jakąś pasującą do karty leżącej na środku stołu. Na ręce można mieć dowolną ilość kart dobierając je z własnego stosu. Dołożyć możemy kartę, która ma na sobie słowo zapisane w sposób wymagany przez treść słowa na karcie ze środka stołu. Oznacza to, że musimy zwracać uwagę na treść wyrazu na stole (a nie np. kolor). Jeśli np. na środku jest karta z zielonym słowem rude, to ignorując całkowicie kolor tego słowa, szukamy wyrazu napisanego rudym kolorem. Jeśli małymi literami napisane jest słowo "wielkie", to szukamy wyrazu napisanego WIELKIMI literami itd.
Łatwo będziemy się nabierać na słowa na kartach.Wygrywa gracz, który jako pierwszy odrzuci wszystkie karty ze swojego stołu. Gra przebiega bardzo szybko i dynamicznie. Jedna rozgrywka może trwać 2-3 minuty. Jest wciągająca. Dla bardziej wymagających graczy ma wariant trudniejszy i zaawansowany.
Informacje:
Liczba graczy: 2 – 4 (5)
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 20 min (pojedyncza gra 2 – 3 min.)
Liczba graczy: 2 – 4 (5)
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 20 min (pojedyncza gra 2 – 3 min.)
Zawartość pudełka:
• plansza
• 65 kart podstawowych
• 45 kart do wariantu zaawansowanego
• instrukcja
• plansza
• 65 kart podstawowych
• 45 kart do wariantu zaawansowanego
• instrukcja
POLSKA GOLA
To gra karciana, w której wcielamy się w drużyny piłkarskie reprezentacji Polski i Niemiec albo Hiszpanii. Na początku gry należy oddzielić talie obu drużyn. Celem jest zdobycie 5 goli. Aby sprostać temu zadaniu musimy być szybcy i spostrzegawczy.
Na początku gry rozdzielamy karty między graczy. Wykładając na stół karty - musimy jak najszybciej znaleźć bramkarza i położyć go na środek stołu. Gdy to zrobimy - zaczyna się rozgrywka! W swojej talii każdy z graczy ma karty akcji oraz karty goli. Na karcie akcji mamy informacje:
Na początku gry rozdzielamy karty między graczy. Wykładając na stół karty - musimy jak najszybciej znaleźć bramkarza i położyć go na środek stołu. Gdy to zrobimy - zaczyna się rozgrywka! W swojej talii każdy z graczy ma karty akcji oraz karty goli. Na karcie akcji mamy informacje:
- kto jest przy piłce (podane są imiona piłkarzy, które łatwo skojarzymy z prawdziwymi zawodnikami np. Arkadiusz, Łukasz, Jakub, Robert...)
- do kogo możemy podać
- kto może ją przejąć
Karta gola mówi o tym, kto strzela i zdobywa bramkę. Podczas wykładania kart obowiązują następujące zasady: karty kładziemy awersami do góry. Musimy kłaść karty szybko, by uprzedzić ruch przeciwnika. Dokładamy piłkarzy ze swoich stosów. Jeśli karta nam pasuje - możemy ją położyć na wierzch kart "grających na środku". Karta musi pasować do informacji wyłożonej karty odnośnie tego, kto do kogo może być podana piłka, lub który z przeciwników może ją przejąć. Położonej karty nie możemy zmienić. Celem jest zdobycie 5 goli. W grze istnieje również wariant 5 minutowy. Wygrywa ten, kto strzeli najwięcej bramek.
Po strzeleniu gola na nowo tasujemy wszystkie karty. Najlepszą opcją dla gry jest parzysta liczba osób (najlepiej 4). W grze jest szybkie tempo, walka o piłkę oddająca klimat meczu piłkarskiego. Podczas rozgrywki można wznosić piłkarskie okrzyki! :)
Informacje o grze:
Liczba graczy: 2 - 8 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut
SEN
Sen to gra w pięknymi ilustracjami przypominającymi nieco grę Dixit. Jej polska wersja jest odbiciem zasad anglojęzycznej gry Rat A Tat Cat. O zwycięstwie będzie decydowała dobra pamięć i szczęście.
Na początku gry tasujemy talię i rozdajemy każdemu z graczy po 4 karty. Każdy z nich układa je rzędzie przed sobą obrazkami w dół. Pozostałe karty kładziemy zakryte na środek. Odkrywamy z nich pierwszą kartę.
Na kartach mamy krainy ze snów, na których są kruki. Niektóre z kart mają działania specjalne. Karty leżące przed nami to nasz sen, na który składają się 4 krainy. Celem gry jest stworzenie snu z jak najmniejszą ilością kruków. Wynik po każdej rundzie liczymy i zapisujemy.
Na kartach mamy krainy ze snów, na których są kruki. Niektóre z kart mają działania specjalne. Karty leżące przed nami to nasz sen, na który składają się 4 krainy. Celem gry jest stworzenie snu z jak najmniejszą ilością kruków. Wynik po każdej rundzie liczymy i zapisujemy.
Na początku rozgrywki podglądamy dwie dowolne krainy z własnych czterech kart. Zapamiętujemy je (nie pokazujemy kart rywalom). W dalszej części gry nie możemy swobodnie podglądać kart. W swojej turze możemy wziąć kartę ze stosu odkrytego lub zakrytego. Po wzięciu karty możemy ją wziąć odrzucając jedną z 4 zakrytych kart lub odrzucić na stos kart odkrytych.
Jeśli trafmy na na kartę specjalną bierzemy ją jako numer z krukami lub wykonujemy opisaną akcję. Wykonujemy ją tylko, gdy kartę wylosowaliśmy z zakrytego stosu. Możemy, ale nie musimy wykonywać akcji. Oto ich działanie:
- zamień dwie karty dowolnych graczy
- podejrzyj jedną kartę u siebie lub u innego gracza
- weź dwie karty, a następnie jedną z nich odrzuć
Podczas gry nie wiemy kiedy dokładnie nastąpi koniec rundy. Gdy któryś z graczy uważa, że ma najmniej kruków woła: Pobudka! Wówczas liczymy kruki i wynik zapisujemy w notesie. Jeśli gracz, który woła Pobudka! nie posiada najmniejszej ilości kruków musi za karę do wyniku doliczyć 5 kruków. Gdy wynik dojdzie do 100 kruków gra kończy się. Zwycięzcą zostaje osoba, która ma najmniej kruków.
Jest to jedna z ulubionych gier moich dzieci. Rozgrywka jest szybka, dynamiczna, jest element losowości, ćwiczenia pamięci i strategii. Polecam!
Jest to jedna z ulubionych gier moich dzieci. Rozgrywka jest szybka, dynamiczna, jest element losowości, ćwiczenia pamięci i strategii. Polecam!
Informacje:
Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 30 - 60 minut
Waga: ok. 0.500 kg
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 30 - 60 minut
Waga: ok. 0.500 kg